Kardio és a FOGYÁS

Kardio edzés

Tárnok Fit

Ha fogyni szeretnél, a kardio gyakorlatok fontos részét képezhetik a súlyvesztéshez szükséges fegyvertárnak.  A dolog nehezebbik része az, hogy kiderítsd, mennyire van szükséged ezekből, milyen keményen kell dolgoznod, és melyek a legjobb zsírégető gyakorlatok.  A hatékony kardioedzés összeállításakor az első lépés az, hogy megértsük, mit tehetnek ezek a gyakorlatok a testünkért.                   

Hogyan segít a kardioedzés a súlyvesztésben?

 Azt már tudjuk, hogy amikor több kalóriát égetünk el, mint amennyit evés útján beviszünk a szervezetünkbe, súlyt vesztünk.A fogyás legjobb módja a zsírégetés, az erőnléti edzés és az egészséges étrend kombinációja. Ugyanakkor a legtöbb fogyasztó program sarokköve  a kardio, a kardio, és megint csak a kardio edzés.

Miért olyan hatékonyak a kardio, zsírégető gyakorlatok?

A kardio edzés alatt több kalória elégetését teszi lehetővé. A szívverés felgyorsul, ennek következtében erősebben pumpálódik a vér, nehezen lélegzünk, izzadunk, és kalóriát égetünk.Sok zsírégető gyakorlattal akár 100-500 kalóriát is elégethetünk, attól függően, hogy milyen keményen dolgozunk, mennyi ideig végezzük a feladatokat, és mennyi a súlyunk. A tornagyakorlatok útján történő kalóriaégetés azt is jelenti, hogy nem kell olyan sok kalóriát megvonnunk magunktól az étkezéssel.


kardo edzés

Milyen gyakran végezzünk kardioedzést?

A kardio gyakorlatokat végezhetjük a hét legtöbb napján anélkül, hogy aggódnunk kellene a sérülések vagy a túledzés miatt.

A legjobb zsírégető gyakorlatok:

Azt már tudjuk, hogy a zsírégetés fontos a fogyáshoz. De mely gyakorlatok a legjobbak, és valójában mennyit kell csinálni belőlük ahhoz, hogy fogyjunk? Igazság szerint nincs olyan, hogy legjobb kardio gyakorlat.  Az a legjobb, amit rendszeresen végzünk. Tehát fontos, hogy olyasmit találjunk, amit szívesen csinálunk, legyen az futás a futópadon, biciklizés szobabiciklivel vagy spinninggel, lépcsőzés vagy ellipszisgépen edzés, step aerobik,  a lényeg, hogy szeressük.

kardio edzés

Mennyi kardio edzésre van szükséged?

Nem könnyű pontosan kiszámítani, hogy mennyi zsírégető edzésre van szükségünk ahhoz, hogy fogyjunk.  Általában megfelelő ajánlás lehet kb. 60 perc mérsékelt vagy magas intenzitású mozgás a hét legtöbb napján.  Az igazság azonban az, hogy mennyi kardio edzésre van szüksége az embernek, egyénenként változó, és olyan tényezőktől függ, mint:

súlyzó

Néhány jótanács a hatékony kardio program összeállításához

1. Ha kezdő vagy, indíts heti 3 - 4 edzéssel, a választása szerinti kardio gyakorlatokkal, a teherbírásának megfelelő szinten.

2. Hétről hétre hosszabbítsd meg az edzéseket, míg el nem éred a 30 - 45 perc folyamatos mozgást.

3. Ahogy erősödsz, próbáld ki hetente egyszer az időközi edzést, hogy növeld a kitartásodat, és több kalóriát égess el.

4. Igyekezz elérni a heti 5 - 6 kardioedzést, és próbáld variálni a gyakorlatokat, és azok intenzitását.

 

Keresd személyi edzőinket, akik örömmel segítenek személyre szabott edzésprogramod kialakításban!


Jó munkát és kitartást !


 
  domainLAKÓPARK beta